Realizacja godzin karcianych przez nauczycieli |
||
2. zajęcia zwi¿kszaj¿ce szanse edukacyjne uczniów, np. praca z uczniem zdolnym (zajęcia fakultatywne prowadzone z grupami uczniów itp.), praca z uczniem maj¿cym trudno¿ci w nauce (zajęcia wyr¿wnawcze, korekcyjne itp.); 3. zajęcia rozwijaj¿ce zainteresowania uczniów – których organizacja powinna być poprzedzona diagnoz¿ tych zainteresowa¿. Godzin karcianych nie można w ¿adnym wypadku przeznacza¿ na: zajęcia obowiązkowe realizuj¿ce wymagania z podstawy programowej w ramach godzin okre¿lonych w ramowych planach nauczania, opiek¿ nad uczniami podczas ich dowozu do i ze szkoły, zast¿pstwa dora¿ne, nauczanie indywidualne realizowane zgodnie z zasadami przyznawania godzin nauczania indywidualnego. Podstawa prawna: ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r. poz. 191), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych plan¿w nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204 z zm.). |
||
|