[ Zesp� Szk� Agrotechnicznych i Og�lnokszta�c�cych w Swaro�ynie ]
>>STRONA ARCHIWALNA ZSAiO W SWAROŻYNIE<<
>> www.zsaio.pl <<

































Klub Europejski "Swaro¿yc"   |   Kó³ko chemiczne
 Kó³ko nauki jazdy konnej  |   Kó³ko jêzyka angielskiego



Klub Europejski "Swaro¿yc"

      W ramach dzia³alno¶ci Klubu m³odzie¿ wraz z opiekunami prowadz± nastêpuj±c± dzia³alno¶æ:
  • Uczestnictwo w organizacji Jarmarku Cysterskiego w Pelplinie
  • Wspó³organizowanie wyjazdów na Targi poznañskie
  • Przygotowanie imprezy pasowania na ucznia
  • Organizacja wigilii szkolnych
  • Przygotowania i udzia³ w Olimpiadzie Wiedzy o Unii Europejskiej
  • Organizacja wyjazdów w góry

Kó³ko chemiczne

     G³ównym zadaniem na zajêciach kó³ka chemicznego by³o powtórzenie i utrwalenie wiadomo¶ci, maj±ce na celu przygotowanie do matury.
Zajêcia odbywa³y siê wed³ug wcze¶niej opracowanego planu.
Zrealizowane zagadnienia:
  1. BUDOWA ATOMU – rozwi±zywanie zadañ zwi±zanych z pojêciami: cz±stki elementarne, liczba atomowa, liczba masowa, izotopy, izobary, masa atomowa, masa cz±steczkowa, konfiguracja elektronowa atomu i jonu, elektrony walencyjne, rdzeñ atomowy, wi±zania chemiczne, elektroujemno¶æ, budowa atomu a po³o¿enie pierwiastka w uk³adzie okresowym, promieniotwórczo¶æ naturalna i sztuczna, czas po³owicznego zaniku.
  2. MOL. OBLICZENIA STECHIOMETRYCZNE– rozwi±zywanie zadañ zwi±zanych z pojêciami: mol, masa molowa, objêto¶æ molowa, liczba Avogadro. Obliczenia stechiometryczne.
  3. ZWI¡ZKI NIEORGANICZNE – tlenki, wodorotlenki, kwasy, sole – nazewnictwo, otrzymywanie, w³a¶ciwo¶ci fizyczne i chemiczne, wzory sumaryczne strukturalne. Do¶wiadczenia obrazuj±ce otrzymywanie i w³a¶ciwo¶ci poszczególnych grup zwi±zków. Dysocjacja elektrolityczna kwasów, zasad i soli.
  4. ROZTWORY WODNE - rozwi±zywanie zadañ zwi±zanych z pojêciami: stê¿enie procentowe i molowe roztworu, rozpuszczalno¶æ substancji, krzywe rozpuszczalno¶ci, dysocjacja elektrolityczna kwasów, zasad i soli, skala pH, pH roztworu, iloczyn jonowy wody, odczyn roztworu. Reakcje dysocjacji, zobojêtniania, hydrolizy, str±cania osadów.
  5. REAKCJE REDOKS – obliczanie stopni utlenienia pierwiastków w zwi±zkach nieorganicznych i organicznych oraz jonach, bilans redox, wskazywanie utleniacza, reduktora, procesu utleniania i redukcji, w³a¶ciwo¶ci zwi±zków chromu i manganu, kwasy jako utleniacze, metale jako reduktory.
  6. WÊGLOWODORY – alkany, alkeny, alkiny, areny – budowa, izomerie, nazewnictwo, w³a¶ciwo¶ci fizyczne, reakcje charakterystyczne, spalanie.

Kó³ko nauki jazdy konnej

     Uczniowie klas I – II regularnie uczestnicz± w zajêciach. Zainteresowanie zajêciami wykaza³o18 uczniów, z czego aktywnie uczestniczy w zajêciach 14 uczniów. Zajêcia odbywaj± siê 1x w tygodniu w pobliskim gospodarstwie na koniach prywatnych. M³odzie¿ uczy siê pielêgnacji koni, kie³znania, siod³ania, prowadzenia w rêku. Uczniowie dowiaduj± siê jaka jest specyfika koni jako zwierz±t gospodarskich i jak postêpowaæ z koñmi, aby zapewniæ sobie i zwierzêciu maksimum bezpieczeñstwa. Ucz± siê prawid³owego dosiadu i u¿ywania podstawowych pomocy je¼dzieckich.
M³odzie¿ anga¿uj±ca siê w zajêcia szkó³ki je¼dzieckiej pod nadzorem trenera prowadz± gazetkê ¶cienn± zwi±zan± tematycznie z koñmi.
Bardziej zaawansowana w umiejêtno¶ciach je¼dzieckich uczennica (Anita Trocha) trenuje regularnie w Stadzie Ogierów w Starogardzie Gdañskim, gdzie przygotowuje siê do startów w sezonie letnim.
Zajêcia prowadzi mgr Iwona Pa¼dzierska, trener II klasy je¼dziectwa.


Kó³ko jêzyka angielskiego

     Na kó³ko j. angielskiego uczêszczaj± uczniowie ró¿nych klas. Jednym z wa¿niejszych celów tych zajêæ jest poszerzenie zasobu s³ownictwa, utrwalenie zasad gramatyki, æwiczenie wymowy oraz rozwijanie podstawowych umiejêtno¶ci jêzykowych (czytanie, mówienie, rozumienie ze s³uchu oraz pisanie). Na kó³ku otrzymuj± uczniowie materia³y na ksero z ró¿norodnymi æwiczeniami do wykonania nie tylko na zajêciach ale równie¿ w domu. Uczniowie pracuj± te¿ z piosenkami angielskimi, które s± odtwarzane z magnetofonu. Podczas s³uchania wykonywane s± ró¿ne æwiczenia na rozumienie ze s³uchu. Po tych æwiczeniach uczniowie æwicz± wymowê oraz t³umacz± niezrozumia³e fragmenty z pomoc± nauczyciela. Zajêcia s± urozmaicone odtwarzaniem teledysków tych samych nagrañ na DVD. Od czasu do czasu, na zajêciach pojawiaj± siê piosenki w formie karaoke - co daje mo¿liwo¶æ nie tylko ogl±dania teledysków ale równie¿ ¶piewania wraz z wykonawc±. Uczniowie czêsto sugeruj± jakie utwory ich interesuj±, z jakimi typami piosenek chcieliby pracowaæ, co chcieliby æwiczyæ. Zajêcia zatem s± przygotowywane w taki sposób aby motywowaæ uczniów do dalszej nauki i utwierdzaæ uczniów w przekonaniu, ¿e nauka tego jêzyka to te¿ przyjemno¶æ. W nied³ugim czasie planowane s± zajêcia z bardzo dobrymi programami komputerowymi do nauki angielskiego oraz z wykorzystaniem u¿ytecznych stron internetowych, które równie¿ wspomagaj± szybkie przyswajanie s³ownictwa i gramatyki.




Wtorek
19 marca
2024

Do zako?czenia zaj?? szkolnych
2015/16 pozosta?o:
Dzi? s? imieniny:

Odwiedzi?o nas:
2208479 os?b