Wypadek w czasie lekcji. |
||
Pierwsze kroki po wypadku Ka¿dy pracownik szkoły, który powzi¿¿ wiadomo¿¿ o wypadku: 1) niezw¿oczne zapewnia opiek¿ poszkodowanemu uczniowi, 2) sprowadza fachow¿ pomoc medyczn¿, 3) w miar¿ mo¿liwo¿ci udziela uczniowi pierwszej pomocy. Powiadomienie dyrektora O każdym wypadku ucznia powinien być powiadomiony dyrektor szkoły. W momencie zaistnienia wypadku do niego nale¿e¿ będzie podj¿cie decyzji o dalszym trybie post¿powania z poszkodowanym uczniem. obowiązki dyrektora po wypadku Dyrektor szkoły po otrzymaniu informacji o wypadku ucznia powinien: 1) niezw¿oczne zawiadomi¿ o wypadku w¿a¿ciwe osoby: rodziców poszkodowanego, pracownika s¿u¿by bezpiecze¿stwa i higieny pracy, spo¿ecznego inspektora pracy, organ prowadz¿cy szkołę, rad¿ rodziców, prokuratora i kuratora oświaty, gdy wypadek jest wypadkiem ¿miertelnym, ci¿kim i zbiorowym, Państwowego inspektora sanitarnego, Jeśli dosz¿o do zatrucia, 2) powo¿a¿ zesp¿ powypadkowy i podpisa¿ protok¿ ustalaj¿cy przyczyny i okoliczno¿ci wypadku, 3) zabezpieczy¿ miejsce wypadku w spos¿b wykluczaj¿cy dopuszczenie os¿b niepowo¿anych, 4) omawia¿ z pracownikami szkoły okoliczno¿ci i przyczyny wypadk¿w oraz ustala¿ ¿rodki niezb¿dne do zapobie¿enia im, 5) prowadzi¿ rejestr wypadk¿w. Podejmowanie decyzji gdy nie ma kontaktu z rodzicami W przypadku, gdy niemo¿liwy jest szybki kontakt z rodzicami a skutkiem wypadku jest zagro¿enia zdrowia lub ¿ycia ucznia należy podjąć w¿a¿ciwe kroki. |
||
|